fredag den 3. august 2012

Det er svært

Øv, det er ikke sjovt at aflevere Birk i børnehaven... De to første dage gik bare derudaf og han stortrivedes. Men kombineret med at han vist bare har det lidt svært med sig selv for tiden (3 år ... meget 3 år....), ikke kan falde i søvn om aftenen og drømmer helt vildt om natten, så er det ikke længere sjovt at skulle være alene i børnehave sammen med en masse mennesker, man ikke rigtig kender...
Så i morges måtte han løftes fra mig, mens han holdt fast med både arme og ben... Man hyler næsten hele vejen på arbejde, efter man glad har vinket 'Hej heeej, Skat, vi ses lige om lidt' ... :-(

2 kommentarer:

Ellen Kathrine sagde ...

Ja, kender godt det med at det er rart at sidde alene i bilen m solbriller på. :-) Har du mulighed for at ringe og høre hvordan det går? og så.kan begynde at glæde dig til kampen om at tage flyverdragt og sko på når i skal hjem. Har båret skrigende 3 årig ud i bilen.... mere end en gang.... nå det går over, er blevet mit vigtigste slagord. men sender dig gode tænker på vejen.

Pernille sagde ...

Ja, det er ikke sjovt. Jeg har også haft ringet/skrevet for at høre hvordan det går. Generelt bliver det jo bedre i løbet af dagen, men de siger han græder nogle gange i løbet af en dag, fordi han savner sin mor. Det gør ondt helt ind i hjertet, når man kommer for at hente og han står ude ved hegnet og kigger efter én (1½ time før 'normal' tid)...
Jeg er begyndt at indføre ny 'sove-rutine' og jeg håber det hjælper med lidt mere overskud. Han græd ikke i morges - ville dog stadig ikke vinke til mig, men han vendte i det mindste ikke ryggen til :'-(