fredag den 2. november 2012

På vej i toget

Sidder i toget på vej til København. Jeg glæder mig til en weekend hos min mor med hygge, snak, god mad og vin og måske lidt shopping. Men jeg glæder mig også til en varm lejlighed og et varmt bad! Mit sidste bad, var et ret koldt et af slagsen, mandag aften i Them Svømmehal :-(
Siden mandag nat har vores flis-fyr levet sit eget liv og i dén grad strejket. Så ingen varme og - næsten værre - intet varmt vand.
Der arbejdes bestemt på sagen, men det er ikke længere tålmodigheden der trykker mig..! (det har det nu aldrig været..)

En smule krea siden sidst; den 'store dreng' i huset har længe klaget over at jeg ikke syr noget til ham, men kun til Birk.
Så det er blevet til en hættetrøje i uld. Den er vist mest til jagt, da den er grotesk varm (og stor, når man kun plejer at sy i str 98).
Er fra hjemmelavet mønster, der blev tegnet af fra en opklippet trøje, forlænget, syet i lagenlærred og rettet til igen.



Det er også blevet til endnu en barselsgave, der dog mangler en vask og strygning.




Hvis du nåede hertil, så husk min give-away, som jeg trækker på søndag.

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Margit sagde ...

Er det et tæppe eller sengetøj? Uanset hvad er det vildt flot! Ville ønske at jeg fik lavet sådan et her i min barsel.
VH
Margit fra Creative Tail

Ellen Kathrine sagde ...

Hvor.ser.trøjen skøn ud, og vel godt m varmt tøj hvis man skal stå og vente på jagten? Fedt tæppe, hvor er.det.fine brune stof m "skærmplanterne" fra ? :-) og håber du hygger m din mor:-)

Pernille sagde ...

Hej Margit, tusind tak :-) Det er et tæppe og der er isoli på bagsiden, med den 'bløde' side udad :-)
Kunne være sjovt at prøve at lave det som sengetøj..
Kh Pernille

Pernille sagde ...

Hej Ellen Katrine, tak:-) ja det der er nemmest på jagt er, at sidde og fryse. Han kalder den allerede for 'lykketrøjen' - og det har den vist også været - så den bliver nok aldrig vasket :-€
Det brune stof er fra Garn-iture på Smallegade på Frederiksberg og de har det stadig, var der idag :-)
Kh Pernille